Obserwatorzy

czwartek, 3 maja 2012

hamletyzować


 OGROMNA
 SIŁA
 WYOBRAŻEŃ
Przekręcam się na plecy i gadam z sufitem, który twierdzi, że wyłapanie takiego spojrzenia, jest jak złapanie na bardzo mały haczyk ogromnego suma. Zdrowsza byłaby różnica w dzisiejszej dobie minimalizmu, aczkolwiek nigdy nie byłam zbyt dobra z matematyki. Zastanawiam się czy wszystko co dzieje się wokół mnie jest w pewien sposób nacechowane, czy po prostu szukam dziury w całym. Trzęsą mi się dłonie, trzęsą mi się sny, boję się. O północy na kanale 112 można zadać pytanie wróżce Kindze, za jedyne 2.44 za minutę. Boję się. Zawsze bałam się wysokości a czuję, że spadam. Zawsze bałam się głębokości a czuję, że spadam w przepaść pełną szklistych łez nawilżających twoje oczy. Zawsze bałam się śmierci poprzez zaduszenie, za duszę, na duszę a czuję, że pętla się zaciska. Zawsze bałam się. Mam gęsią skórkę, która nakazuję mi wsadzić mordę w kubeł, najlepiej  pełen zimnej wody, bo wszystko o czym zacznę mówić głośno urealni się w mojej głowie, następnie w czynach, a na to przecież nie możemy sobie pozwolić. Chcę przelać cię przez palce jak na ciepłe kluchy przystało, chcę wywirować twoją głowę w pralce, byś się pomarszczył i namókł i lepił się jak obślizgły ślimak. Kręć się kręć, stuk, stuk, plask, stuk, rozbryzguję się twarz na drzwiczkach, a rurą odprowadzającą brudną wodę do zlewu spływają szczątki ciała i kleiste zlepki krwi. Umrzyj, zaśnij, zakop się pod ziemią i nie patrz więcej na mnie dłużej, niż sekundę, którą poświęca się na przeczesaniem wzrokiem snopka siana i góry piachu.


hamletyzować-
przeżywać rozterki wewnętrzne, rozstrząsać, analizować, nie mogąc powziąć decyzji, nie umiejąc zdecydować się na czyn





 
   Za długo trzymaliśmy się za ręce
I poranione są nasze dłonie
— Tomasz Jastrun "Puste miejsca"


 
 Palę papierosa i patrzę w twoje oczy,
myśląc, że to piekło w mojej głowie nigdy się nie skończy.

-Pezet 



Najgorszym momentem jest ta minuta, w której wydaje ci się, że masz to za sobą, a wtedy wszystko zaczyna się od nowa, ciągle, za każdym razem, zabiera ci to oddech.

— Meredith & Christina, Grey's Anatomy.




 

"najważniejsze jest podejście, a dzisiaj mam złe."
— bezsenność


 
***
czasem
chciałbym zostawić to wszystko
i
ta głupia nadzieja
że
mam coś jeszcze
do zostawienia
— Borszewicz

 
Marcin Świetlicki: Byłem pijany. Zawsze, kiedy jestem pijany, to jestem niesamowity.
— (zapis z czatu)


 
- Ja się nie puszczam. "Bo się brzydzę i za bardzo się wstydzę. Nawet gdy się schlam, pion swój mam".

Lubię się za to całować.

— Maria Peszek


 

To moja wina i mogę ją zwalić na kogo zechcę.
— Homer Simpson



chcę
wplatać palce w Twoje włosy
znaleźć wgłębienie w szyi
gdzie stłumionym szeptem
serce zaprzecza ustom
chcę
Twoje imię z gwiazdami zmieszać
z krwią
być w Tobie
nie być z Tobą
zniknąć
jak kropla deszczu którą wchłonęła noc

- H. Poświatowska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz