Obserwatorzy

czwartek, 17 maja 2012

list z Ameryki, po raz pierwszy


Stuk, stuk, jakoś tak w środku głucho i powietrze niesie chłód.

Szuru buru, przesuwam, posuwam, przepycham i ustawiam kartony, zrzucam z siebie ciężary, poczynam od koszulki, gdyż nago chodzić lubię, stąd te słowa i wypluwania wnętrza, niech wszyscy wiedzą, nałogowa nudystka emocjonalna ze mnie! Tak sobie delikatnie przesuwam dłońmi po skórze napiętej z zastanowienia i absurdu i robię głębokie wdechy i wydechy, by uspokoić pulsujące wspomnienie snów. Człowiek dokonujący czynu haniebnego, mianowicie jawnego  gwałtu na emocjach, powinien zostać równie perfidnie skopany po głowie. Przecież obdzieranie ze skóry jest karalne, więc co jest, ja się pytam?
Przetarłam oczy, dawno tak mocno ich nie tarłam, więc są zaczerwienione i  na pewno wda się zakażenie.
A ja chciałabym tylko, by ktoś pisał do mnie „Listy z Ameryki” obarczone osiemnastoma pieczątkami, występlowanymi pod naszą kołdrą, bo przecież by pisać, nie musi wcale wyjeżdżać, zamknę oczy i po problemie.





 


 

podziwiam twoje oczy

twoje imię

twój głos

twoje ciało

chodź pójdziemy
do ciebie


tam mi pomożesz
w myśleniu o tobie
— Francis Picabia, "Twoje oczy"

 
“ Gubię się, a wszyscy mają do mnie o to pretensję.
A przecież sama idę. ”
 
 
“ Jestem tak nieśmiały, że aby się do kogoś odezwać, muszę się doprowadzić do stanu, w którym nie jestem się w stanie odezwać do nikogo. ”
— Żulczyk

 
“ Byłam pewna, że znajdę wówczas odpowiednie słowa, żeby wyrazić to, co mnie dręczy, wytłumaczyć mu, dlaczego jestem tak okropnie przerażona, dlaczego mam uczucie, jak gdyby mnie siłą wpychano coraz głębiej i głębiej do czarnego dusznego worka, z którego się już nigdy nie wydostanę. ”
— Sylvia Plath
 
“ Zamiast się zamartwiać, leżę całkiem spokojna. Przywykłam do myśli, że nic się nie wydarzy. ”
— a przez chwilę miałam nadzieję, section.

 
“ Mam słabość do pociągów. Stukanie kół brzmi jak bicie serca. Jak muzyka. Kiedy jadę pociągiem i patrzę przez okno, wszystko wydaje mi się piękne.  ”
— Beata Pawlikowska


 
“ Mam chandrę, malutkiego kaca i strasznie, strasznie chce mi się z tobą pogadać (...) Całuję cię, gdzie sobie życzysz, jeśli w ogóle sobie życzysz (...) A jeżeli sobie nie życzysz, to nie całuję cię w ogóle nigdzie i jest mi jeszcze smutniej niż było dotąd. ”
— Jeremi Przybora do Agnieszki Osieckiej (24.02.1964 r.)


 

„Kiedyś potrafiłem zagłębić się w lekturze na długie godziny – dzisiaj walczę, by skupić się na kilku stronach. Czuję niemal fizycznie, jak coś wyrywa mnie z lektury: mój umysł przeskakuje z tekstu do innego strumienia informacji, nawet gdy nie ma żadnego innego strumienia informacji”
— J. Dukaj "Google zgwałciło nam mózgi"

 

“ (...) bo najciężej jest ruszyć. nie dojść, ale ruszyć. dać ten pierwszy krok. bo ten pierwszy krok nie jest krokiem nóg, lecz serca. to serce najpierw rusza, a dopiero nogi za nim zaczynają iść. a na to nie tylko trzeba siły, ale i przeznaczenia, żeby przemóc serce i powiedzieć, to ruszam. a to dużo trudniej, niż powiedzieć, to umrę, choć trochę mniej niż powiedzieć, to urodzę się. ”
— myśliwski, widnokrąg

Cycki zwiędną. Wszystko to kurwa marność. Vanitas vanitas.
— J.J.

 
Ze wszystkim sobie poradzę ale sama się nie przytulę. 


- Wiem, że będzie ci ciężko.
  Ale ty potrafisz przecież dużo  
  wytrzymać.
- Siebie nie potrafię wytrzymać. ”
— — Marek Hłasko, Wszyscy byli odwróceni

1 komentarz:

  1. czytając Twoje notki zastanawiam się czasem jaka jesteś w rzeczywistości. strasznie lubię czytać to co piszesz, co Ci chyba już mówiłam. i do każdej notki dobierasz świetne zdjęcia i cytaty.

    OdpowiedzUsuń